Wydaje się że używasz starej wersji przeglądarki! Rekomendowane przeglądarki (lub w wersji wyższej): Internet Explorer 9 v.9 Mozila Firefox 8 v.8 Google Chrome 15 v.15
Informacje o cookies
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce cookies"

Studia i Monografie

Nr 152 Handel zagraniczny produktami rolno-spożywczymi w latach 1995-2009

Autorzy:
Jadwiga Seremak-Bulge (red.)
Rok publikacji
2011
Miejsce wydania:
Warszawa
Stron:
338
Oprawa:
B5, miękka
ISBN:
978-83-7658-350-1
ISSN:
0239-7102
DOI:
Objętość:
ark. wyd. 22,33
cena:
42,00 zł (wersja elektroniczna)
42,00 zł (wersja papierowa)

Opis:

Analiza handlu zagranicznego produktami rolno-żywnościowymi w latach 1995-2009 stanowi kontynuację badań prowadzonych w Instytucie Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej nad przemianami zachodzącymi w wymianie handlowej z zagranicą towarami rolno-żywnościowymi. Podobną analizę przeprowadzono w Zakładzie Badań Rynkowych Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej przez zespół pod kierunkiem dr. Wiesława Gawrona w 1995 r. Obejmowała ona lata 1986-1994 i skupiała się na zmianach, jakie nastąpiły w wymianie handlowej z zagranicą towarami rolno-żywnościowymi pod wpływem transformacji ustrojowej i urynkowienia gospodarki. Aktualną analizę rozpoczynamy w 1995 r. nie tylko ze względu na chęć zachowania ciągłości prac analitycznych Zakładu Badań Rynkowych, ale również ze względu na to, że rok 1995 rozpoczyna okres ewolucyjnych dostosowań rolnictwa i przemysłu spożywczego do wymagań rynku, po szokowych zmianach, które nastąpiły w rolnictwie pod wpływem urynkowienia gospodarki żywnościowej. Prezentowana analiza handlu zagranicznego obejmuje okres 15 lat bardzo różniących się między sobą pod względem warunków handlu. Podzielono go na 3 okresy różniące się między sobą liczbą analizowanych lat, co może stwarzać pewne problemy metodyczno-interpretacyjne, ale ze względów merytorycznych i poprawności wnioskowania było wskazane.